onsdag 3 april 2013

Mios dagistårta

Snart ska vi flytta och allt är en enda röra här hemma. Kände ändå att jag ville göra en tårta till Mios avdelning på förskolan. Jag hade dessuton lovat honom det. Så varje gång jag har gjort en tårta har Mio undrat om den är till dagis.

Det fick bli en enkel tårta och Mio fick välja färgerna... rött och blått skulle det vara.
Från början hade jag tusen andra idéer om hur jag skulle göra... men tiden måste finnas också.
Mio blev nöjd och stolt och sprang nästan hela vägen till dagis. Hoppas att den smakade gott och att inget barn får någon allergichock eller nåt.

Valde samma fyllningar som till "påsktårtan" då de var så barnsligt goda. Jordgubbsmousse och glasscréme.
Bokstäverna gjorde jag själv då jag lyckats packa ner mina mallar i någon låda.

Spacklade med smörcréme. Tack för tipset Charlotte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar